27.2.2008

Ei pulkassa, mutta laukussa

Jos (eikä tässä kohtaa enää jossitella, mieleisiä mustia kenkiä kokoa 36 on vaan tosi hankala löytää!) on kenkien löytäminen vaikeaa, yhtä hankalaksi koin uuden laukun etsimisen. Vanha hajosi käsiin muutaman vuoden yhteiselon jälkeen ja koska hermostuin langanpätkien katkomiseen ja vuorikankaan repimiseen vetoketjujen välistä, tein ratkaisevan liikkeen ja heitin väskyn roskiin. Ei siitä olisi ollut iloa enää kierrätyskirsillekään. Kaapista löytyy laukkuja melkein enemmän kuin kenkiä, mutta kun arkikäyttöön on oltava sellainen tarpeeksi iso, mutta sopivan pieni veska. Siinä kulkee matkassa huulirasvasta eväsrasiaan ja vähän jotain muuta.

Kauppojen hyllyt ja naulakot on kyllä laukkuja täynnä, mutta kun ostaa piti, tunsin lievää ahistusta. En halunnut mitään olalla kannettavaa matkalaukkua saati kainaloista enkä muutenkaan mitään kullan- tm. hohtoista. Musta sen piti olla, tai ainakin muuten vaan oman näköinen ja oloinen. Pääväriltään musta. Olisin jotain extraa ehkä hyväksynyt. Vaan kun ei. Jos oli kangas/materiaali hyvä, hihnamitta oli aivan liian lyhyt. En ole kainalolaukkutyyppiä. Samasta syystä nikottelen tunikoiden kohdalla.

Aikani kiertelin ja jahkailin, kunnes menin sitten vihonviimeiseen liikkeeseen ja löysin, mitä hain. En tunnusta edes potevani huonoa omaatuntoa, vaikka laukkuun meni suunnilleen päivän palkka. Perustelin ostosta sillä, että siitä laukusta on taas moneksi vuodeksi seuraa ja käyttöä - ja sitä paitsi; olen sen verran kärvistellyt ja ahkeroinut töissä, että pitää jotenkin palkita.

Seuraavaksi pitää löytää uusi kauppakassi. Yhdestä vanhasta hajoaa kantokahvat. Tai ne ovat kyllä jo ratkenneet ja vähän riekaleina, mutta vielä niillä kotiin asti on tultu.

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei Tinka!
Mä voisin lähettää sulle ensi kauppakassi-hätään sellaisen maailmanpelastuskassin.
Jos haluat sellaisen, niin mä mailaan sulle ja utelen sun osoitteen.

Mulla oli Marimekon olkalaukku varmaan 20 vuotta! Maksoi hintansa takaisin kyllä moneen kertaan.

Kivaa päivänjatketta :)

Terveisin Elma , se painiva täti

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on ollut käytössä tuo keskimmäinen veska, eli se magneettilaukku nyt 5 vuotta. Alkaa kans olla aikansa elänyt...vähän niinku omistajansa myös :)
Hjuva on ollut, tarttis aloittaa uuden veskan etsiminen, minä kun en mitään laukkuimmeisiä ole.

Anonyymi kirjoitti...

Jotenkin minä arvasin ennen kuin luin edes loppuun että päädyit Marimekon laukkuun... Minäkin olen käyttänyt jo monta vuotta, vähän eri mallia kylläkin. Mutta hyvästä kannattaa maksaa ja itseä on lupa palkita aina joskus... T.Tipi

Tinka kirjoitti...

Elma,
no, katoppakö..piti muka näin pitkään miettiä ja jahkailla, että mitä mie tekisin tuon hienon tarjouksesi kans.
Että voinko sanoa juu, mutta kiitos ei. Mutta toisaalta taas :) Kutkuttava ajatus saada Elmalta laukku, joten ..spostia saa laittaa :)

Kiitos vaan kovasti! Kauppakassit on ihan parhaita ja jos niillä vielä maailma pelastuu, niin en millään voi kieltäytyä.

Ja totta, uskonpa kyllä, että tuokin ostamani laukku kestää pitempään, kuin mikään aikaisempi veska. Varmasti hintansa väärti.

Hyvää viikonloppua!

Haahis,
rohkeasti vaan Marimekon liikkeeseen. Luulenpa, että löydät tilalle oikeinkin hyvän. Valikoimaa näytti olevan. Olisin ostanut kauppalaukunkin, jos en olisi näin visu :D


Tipi,
taas se nähtiin, että mie tuun vähän myöhässä ;) Olen Joskus ollu vastahankaan nuita Marimekon tuotteita kohtaan, mutta laukkuja olen kattellu sillä silmällä, en vaan ole raskinu ostaa.
Nyt oli tosiaan aika ja tilaus palkita itteni.

Sitä paitti - nykyseen muutamien kauppojen laukkuvalikoimaan verrattuna ko. kaupan valikoima on eniten minun mieleen.

Anonyymi kirjoitti...

Minä en voi jotenkin kuvitella että sinulla olisi joku viimeisen muodin mukainen kassi olallasi, vaikka en sinua tunnekkaan muuten kuin kirjoituksiesi kautta.
T.tipi

Tinka kirjoitti...

Tipi,
niin, aika selväksi ja selvästi olen joitakin asioita tuonut ilmi ;)
Luet kans hyvin rivien välejä.