16.8.2007

Keppi ja porkkana

Haahis kävi jälleen ovella hihkumassa, että olisi taas jotain jännää tarjolla. Utelias luonteeni ei estänyt menemästä kurkkimaan blogiinsa, mistä nyt on kyse.

Auts.

Söpöjä kuin mitkä! Eivät tosin vedä sioille vertoja, mutta enpäs takerru taas sivuseikkoihin. Makuasioitahan nämä, kaikin puolin.

Kiitän moisesta leimasta otsassani, vaikkakin olen edelleen vähän hämmennyksissä, että mitä? miekö muka?

Taitaa olla tapana antaa tuo kahdelle seuraavalle, mutta minen pysty enkä kykene erottelemaan ketään toisista, joista on tullut kavereita tämän härdellin myötä. Siispä lähes pakotan tuon ottamaan itselleen ne - te -, ketkä täällä käytte "ahkerasti" kommentoimassa. Jos tuota pupukaksikkoa ei ala näkyä, heilutan keppiä!

***
Koulujen alettua alkoivat myös linja-autot kulkea uusia ja ihan omia aikojaan. Kovasti mainostavat, että tältä perältä lähtee vähän väliä linja keskustaan, mutta käytäntö on ainakin aamuisin vielä takellellellut. Vuoroja on jäänyt välistä ja sitä rataa. Omaa kulkemistani ne eivät ole vielä haitanneet, koska olen mennyt aikaisin töihin ja myöhästymisen varaa on juuri siksi, lisäksi voin kikkailla liukuman puitteissa.

Tänä aamuna myöhästyin omasta aikataulustani (puuronkeitto vie oman aikansa ja joskus on näitä aamuja, että tulee kiire pysyä kellon matkassa. Minulla kun on tietyt aamurutiinit, joiden pohjalta touhotan ja ans olla, jos tulee poikkeamia - kuten roskien vienti, nettiin jumiutuminen aamutuimaan, lehden lukeminen tavallista paremmin; se tietää heti muutaman minuutin kuromisen kiinni. Siltikään en ole myöhästynyt "koskaan mistään", en ainakaan muista.), mutta niin oli myöhässä linja-autokin, joten ajoitus oli oikea.

***
Sealle tiedoksi, että Jääli on paikkakunta. Siinä varmaankin piilee se hallin- ja jutunjuuri. Hymiön aika ja paikka. En vaan saanut kommentoitua sinne suoraan.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tinka tarkoittaako se tuo, että minä saan jussikat omaan looraan?

Minä oon ollut kyllä aikas huono kommentoimaan. Kesäkuumalla taitaa aivot pehmetä...

Hyvä että itse en hyperventiloinut kun lähdin normaalia myöhemmin eli 15 min. myöhemmin. Olin töissä kuitenkin ajoissa 10 minuuttia ennen päivän virallista aloitusta. Sie oot kuin mie... Minä oon normaalisti noin 30 min etuajassa.

Viikonloppuja Tinkan kellariin.

Tinka kirjoitti...

Sukulaissielu,
kyä se tarkottaa! Totta kai :) ja ilman muuta!
Ei sevväliä, onko kommenttia tullu yks tai 35, ole hyvä vaan. Tuon kuvan sais ottaa aika moni muuki, vähän semmonen hiljasempiki kaveri ;D

Kiitos samoin! Mukava vkl toivottavasti edessä molemmilla/kaikilla :)